Boka vaktpass

Så här går det till att boka vaktpass. Det är obligatoriskt att alla går ett pass per båtplats - sommar och/eller vinterplats.

Du kan mellan den 1 november året innan och 21 februari året du ska gå vakt själv boka vaktpass och bestämma när du vill gå, av de som finns lediga. Om du inte gör det så autogenereras ett vaktpass åt dig. Du får då ett mail om vilket/vilka datum du tilldelats.

1 - Logga in här http://www.dbk.nu/dbk/u2start.asp med ditt medlemsnummer och lösenord (om du tappat bort ditt lösen ord eller till och med ditt medlemsnummer så mailar du till ordforande@dalarobatklubb.se).

2 - Klicka på Vakthållning

3 - Välj ett datum (grönt eller blått). I detta exempel har vi valt 2/7.

4 - Klicka på lägg till Dig. Ditt namn dyker då upp i rutan till vänster (i detta fall Börjesson Uffe). Om du ångrar dig så klickar du bara på ta bort Dig och väljer annat datum.

5 - Då var det klart! Skriv in datumet/datumen i din privata almanacka, knyt ett rött band kring ditt finger, sätt äggklockan på ditt datum, kort sagt se till så du inte missar ditt/dina vaktpass.

Om du mot all förmodan inte skulle kunna genomföra ett vaktpass p.g.a sjukdom, att du har sagt upp din båtplats och ej längre är medlem, att något väldigt oplanerat inträffar i ditt eller närståendes liv, så kan du be någon vuxen kompis eller familjemedlem gå i ditt ställe, eller så kontaktar du någon ur Vaktpoolen https://www.dalarobatklubb.se/medlemssidor/vaktpool. Det är ditt ansvar att det finns någon som går i ditt ställe och du ersätter själv den personen för hennes/hans pass. En vaktpoolare kostar 1 000.-

Det är ditt eget ansvar att vaktpasset genomförs, bokas om, ersätts osv. All hantering ska du sköta själv. Om du stöter på ett problem som blir väldigt svårlöst eller om det dyker upp något så tråkigt som dödsfall eller oväntade olyckor, så hjälper givetvis klubben till att lösa det för dig. I dessa extrema fall kontaktar du Mats Edestig vakt@dalarobatklubb.se eller ordförande Uffe Börjesson ordforande@dalarobatklubb.se